لغز جديد سقوط طالبة طب سهيلة نصر من الطابق الثامن بسكن الطالبات

سهيلة نصر، طالبة بكلية الطب البشري بجامعة الإسكندرية، لقت مصرعها بعد ما سقطت من الطابق الثامن في مبنى سكن الطالبات المغتربات. الخبر ده هز الناس كلها على السوشيال ميديا، وبدأ الكل يتكلم ويقول إن فيه شبهة جنائية في الموضوع. البعض اتهم زميلاتها إنهم رموا سهيلة بسبب خلافات شخصية، وفي ناس تانية بتقول إنها ممكن تكون انتحرت بعد ما رسبت في بعض المواد الدراسية.

 

أسرة سهيلة مش ساكتة وبتطالب بحق بنتهم. أخوها كتب على فيسبوك إنه مش هيسيب حقها يضيع وإنه لازم يكون فيه تحقيق شامل وسريع في الموضوع. هو كمان قال إن فيه شواهد بتأكد إن ملابس سهيلة كانت ممزقة وهاتفها مكسور بشكل غريب، وده بيزود الشكوك حوالين وفاة سهيلة وإنها ممكن تكون مش مجرد حادثة سقوط عادية.

 

جامعة الإسكندرية طلعت بيان توضح فيه إن سهيلة مش من المقيمين في المدينة الجامعية، لكن اتعثر على جثتها هناك، وكانت مصابة بإصابات شديدة. إدارة الكلية قالت إنها بتتابع مع الجهات المختصة سير التحقيقات لمعرفة الحقيقة وراء الموضوع.

 

التحقيقات مستمرة لحد دلوقتي، والشرطة بتستجوب الشهود وبتراجع الكاميرات المحيطة بالمبنى. في انتظار ما تنتهي التحقيقات، الناس لسه عندها تساؤلات كتير. البعض بيسأل: هل فعلاً زميلاتها ليهم علاقة بالموضوع؟ هل فعلاً في خلافات أدت للمأساة دي؟ ولا الموضوع كله مجرد حادثة مأسوية؟

ahmed salem

مؤسسة مجلة كيميت الآن، حاصلة على درجة الماجستير، مؤمنة بالحريات والإنسانية، مهتمة بنشر الاخبار علي مستوي العالم ، فكما يقال أن القلم أقوى من السيف.

مقالات ذات صلة

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى